Workshop mobiliteit 1&2

Mobiliteit bleek een taaie opgave met veel tegenstellingen

De workshop mobiliteit is in 2 sessies gehouden. De eerste sessie liep uit de tijd vanwege het feit dat er een aantal meningsverschillen waren waar de deelnemers niet uit kwamen.

In de tweede sessie wordt meer duidelijk. Het wordt een zeer druk gebied en de doorgeleiding van die drukte wordt niet geholpen door het feit dat het gebied nauwelijks ontsloten is.

Alle verkeer is eenrichting. Rechtsboven op de kaart bij de weg over het water (verlengde van Aalsmeerweg) is een toegang. Links is de uitgang, over de Naaldwijkstraat.

Is het autoverkeer en fietsverkeer nu geregeld? Er zijn eerder veel zorgen en vragen gedeeld.

Een extra of grotere toegang tot het gebied vanaf de snelweg wordt afgewezen en niet verder onderzocht. Het projectteam houdt er aan vast al het verkeer via de (verlengde) Aalsmeerweg en Naaldwijkstraat te regelen.

Er blijven zorgen over de noord-zuid route.

Bewoners van het Spijtellaantje maken zich zorgen over de fietsdrukte.

De Sloterweg is niet breed genoeg om het verkeer van verschillende snelheden op te vangen.

Richt de route ook groen in zodat er voldoende groene rondjes zijn voor wandelingen en fietstochtjes.

Autobrug bij de havenkom is te laag voor de meeste boten en zal dus heel veel open moeten.

Parkeren: de parkeernorm wordt verlaagd zodat er minder auto’s in het gebied kunnen, zonder dat er voor de maak-industrie of bewoners die moeten forensen, alternatieven zijn bedacht.

Mogen electrische busjes wel inpandig geparkeerd? Sommige verzekeraars willen het niet ivm brandgevaar.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *